Ana içeriğe atla

ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMI KOMİSYONU

  • Başkan: Öğr. Gör. Dr. Ensar Selman KARAGÜZEL
  • Üye: Öğr. Gör. Dr. Ali GÜNDÜZ - Bilgisayar Teknolojileri Bölümü
  • Üye: Öğr. Gör. İlkin Behlül ÇAP - Yönetim ve Organizasyon Bölümü
  • Üye: Öğr. Gör. Dr. İbrahim AKDOĞAN - Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü 

Erasmus Komisyonu Genel Bilgiler
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları arasında yer alan Erasmus Programı Bireylerin Öğrenme Hareketliliği başlığı altındaki Yükseköğretim Öğrenci ve Personel Hareketliliği kapsamında, staj ve ikili anlaşma yapılan yükseköğretim kurumlarına öğrenim amacıyla gidecek olan öğrencilere; eğitim alma ve ders verme amacıyla gidecek olan akademik personele ve eğitim alma amacıyla gidecek olan idari personele ilişkin konuları düzenler.

Görevleri
1) Birimin Erasmus programlarıyla ilgili faaliyetlerini koordine eder.
2) Üniversitenin uluslararası platformlarda tanıtımını sağlar.
3) Uluslararasılaşma stratejilerinin gelişimine destek olur.
4) Uluslararası öğrenci sayısını artırıcı faaliyetlerde bulunur.
5) Erasmus programları hakkında öğrenci ve öğretim elemanlarına danışmanlık yapar ve problemlerin çözümlerinde destek sağlar.
6) Erasmus programı kapsamında, giden ve gelen öğrencilerin alacakları dersler ile ilgili öğrenim protokollerinin hazırlanmasını sağlar.
7) Erasmus programı kapsamında, kurumlar arası ikili anlaşma çalışmalarını yürütür.
8) Erasmus programını tamamlayan öğrencilerin transkriptlerinin incelenmesini ve not denkliğinin yapılmasını sağlar.
9) Birim içindeki ilgili komisyonlar arasında koordinasyon ve iş birliğini gerçekleştirir.
10) Fakültenin/MYO’nun uluslararası ilişkiler sürecinde (Erasmus) nasıl bir konum alacağını belirler, yeni gelişmeleri saptar ve yön belirler.
11) Birim yöneticisi tarafından uluslararası ilişkiler (Erasmus) ile ilgili verilen görevleri yerine getirir, gelişim ve iyileştirmelerden sorumludur.
12) Her dönem sonunda yaptığı çalışmaları önerileri, istek ve ihtiyaçları birime rapor halinde sunar.
13) Erasmus program faaliyetlerinde lisans/lisansüstü düzeyde öğrenim/staj gören öğrenci ve personel hareketliği kapsamında aşağıdaki çalışmaları yürütür:

8.1 Giden Öğrenci Öğrenim/Staj Hareketliliği Kapsamındaki Görevler
a) Erasmus başvurularının öğrencilere duyurulması
b) Programla ilgili öğrencilere rehberlik ve bilgilendirme yapılması
c) Kazanan öğrencilerin Learning Agreement’larının (LA)/ Training Agreement’larının (TA) hazırlanmasının takibi
d) During Mobility/ After Mobility süreçlerinin takibi
e) Öğrencilerin ders denkleştirmelerinin yapılması ve ilgili birimlere sonuç raporunun tesliminin takip edilmesi

8.2. Gelen Öğrenci Öğrenim/Staj Hareketliliği Kapsamındaki Görevler
a) Öğrencilere rehberlik ve bilgilendirme yapılması
b) Öğrencilerin Learning Agreement’larının (LA)/ Training Agreement’larının (TA) hazırlanmasının takibi
c) During Mobility/ After Mobility Süreçlerinin Takibi

8.3. Personel Hareketliliği Ders Verme ve Eğitim Alma Kapsamındaki Görevler
a) Erasmus+ başvurularının personele duyurulması
b) Personele rehberlik ve bilgilendirme yapılması
c) İlgili raporların takibi
d) Üniversitenin Erasmus Koordinatörlüğü’nün birimlerde yapılması gereken faaliyetlerinde birim ile koordinasyonunun sağlanması